World War I játékteszt

2012.03.28. 20:10

A mai alany egy kevésbé feldolgozott témát érint, méghozzá az első világháborút egy RTS formájában. A játékot a 1C Company készítette, és Dark Fox adta ki. Hogy mikor az sajnos rejtély, mert sem a borítón, sem a készítők oldalán (!) nincs feltüntetve. Mivel a játék nem túl ismert ezért nem találtam meg, hogy mikori ami eddig számomra példátlan, de kb. 2001-'03 tájékán adták ki, de nem ez a lényeg.

 

Ugyan már ebből semmit nem lehet kihozni!

 

Az igazság az, hogy amikor megkaptam a játékot bennem is felmerült, hogy a helyhez kötött frontharcból ugyan mit lehet kihozni. Természetesen azért voltak olyan csaták amik csak a feldolgozásra vártak. A játék nagy része abból áll, hogy városokat kell elfoglalnunk, amit szinte mindig ugyanúgy védenek, tehát hamar ráérezhetünk. Persze megesik, hogy egy erődöt kell bevenni egy maroknyi csapattal.

 

Az ellenség már a spájzban van!”

 

Ez az idézet sokszor megállja a helyét, (és ki tudja, hogy honnan van? :)) főleg ha nehéz fokozaton veselkedünk neki. Gyakran szitkozódtam amikor (közepes, vagy nehéz fokozaton) folyamatosan kerültek elő kisebb-nagyobb csapatok a házak közül, és amikor az ágyúimat mozgatnám, igen kellemetlenül tud érinteni főleg ha szembe találjuk magunkat egy nem túl nagy, de annál rosszabb időben érkező ellentámadó csapattal. Bár erre számítani kell ha az ember bátornak érzi magát, inkább jobb az óvatosság, és helyet kap a taktikázás. A lehető legjobb amit tehetünk mielőtt megrohamozzuk az ellenség állásait, hogy kellően felmérjük a helyzetet és átgondoljuk a lépéseinket.

 

Látványelemek

 

Igazából a grafikával nincs baj főleg, hogy nem tudom mikor készült a játék. Ha valamihez hasonlítanom kéne az a Commandos első része. lenne. Nem túl változatosak a pályák bár gondolhatnánk, hogy mit lehet ebből kihozni, de a városi részek, hát szinte ugyanazok – hozzátenném, hogy nekem nem a grafika a döntő – és egy idő után eléggé unalmassá válik. Megpróbálták ugyan becsempészni a játékba a különböző tájak hangulatát. Dimbes-dombos helyek, mocsarak erdős részek, havas tájak.

Sajnos nem mindig jön át a hangulat amit sugallni próbál, főleg akkor nem ha a mocsaras részeknél megszólaló brekegés akkor sem hallgat el ha messze járunk a mocsártól. Bekerült a játékba még egy kis bónusz a német, antant, és orosz kampány mellé kapunk egy orosz forradalmat feldolgozó küldetéssorozatot, amit alapból nem érhetünk el, gondolom végig kell vinni a többit sajnos ezt még nem sikerült kioldani.

 

Akkor miből is élünk?

 

Többnyire a gyalogságra számíthatunk a harcok közepette ugyan kapunk lovasságot, de azt fél perc alatt ledarálják. Mégsem a gyalogság az az eszköz amivel térdre kényszeríthetjük az ellenséget.

Legnagyobb ütőkártyánk a tüzérség lesz, és a fejletlen páncélosok és utóbbiból mindig keveset kapunk. Még megemlíteném az utánpótlást. Kapunk háromféle teherautót szerelő, mentő, és ami lőszert szállít. Nekem még soha nem adódott hiány az utánpótlásokból, tehát erre nem lehet panasz.

 

Háborús élmény

 

 

Végezetül ejtenék pár szót, hogy milyen is a játékélmény. Eleinte könnyen beleéli magát az ember, és kitapasztaljuk a taktikázást, de később amikor már sokadszor kell ugyanúgy elfoglalni egy várost akkor már tompul ez az élmény. Összességében ugyan nem rossz játék, de egy idő után monotonná válik amikor már a második, harmadik kampányt kezdjük el.

Tőlem ez a játék 7.5 pontot kap.

A bejegyzés trackback címe:

https://good-games.blog.hu/api/trackback/id/tr404346489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása