El Presidente akcióban

2009.11.13. 17:45

Kattints a továbbra hogy elolvasd a Tropico 3 tesztet!!!

Ezt a játékot idén szeptemberben adták ki. Tehát elég friss játékkal van dolgunk. Szerintem a Tropico név sokak számára ismerős, hiszen ez már a harmadik része. Én ezen kívül az eggyel játszottam, mert a kettő állítólag egy bukás. A háromban ugyan az a feladat mint ez egyben, a kettőben valami kalózos szar volt de mindenki szidja. Tehát a lényeg az hogy egy képzeletbeli karibi szigetet kell irányítani. Nekünk a vezető szerepébe kell bújnunk, és kiadni az utasításokat. A játék során figyelni kell a gazdaságra és a politikai helyzetre is ezeknek a nehézségét természetesen lehet állítani, akár úgy hogy semmire nem kell igazából figyelni mert úgy sem fogy el a pénzünk vagy akár úgy hogy alig van lé és nagyon nehezen megy minden. Ki hogy szereti. A harmadik részben van egy bajnokság mód, ahol több szigetet kell „végigvinni”. Személyesen a random játékot szeretem és abban addig játszok ameddig csak akarok. Rajtunk múlik hogy kiaknázzuk-e a természet kincseit, vagy inkább mezőgazdaságba fektetünk, vagy az iparba. Egy lényeges különbség ez és más felülnézetes stratégiai játék között hogy itt nem kell más ellenséggel harcolni. Maximum a lázadókat vagy politikai ellenfeleinket tehetjük el lába alól vagy esetleg bebörtönözhetjük. De visszatérve a gazdaságra, sok mindent felhasználhatunk a profit szerzéshez. Elsődleges pénzforrás a mezőgazdaság ahol elég sok mindent termelhetünk, pl. kukorica, papaya, vagy cukornád. Ezeket a terményeket feldolgozhatjuk, pl. ha van olyan farmunk ahol cukornádat termelünk akkor érdemes egy rum gyárat építeni, így még nagyobbat szakíthatunk. De akár állattenyésztésbe is foghatunk, vagy halászatba vagy ha úgy hozza a sors aranyat is gyárthatunk amiből ékszereket gyárthatunk. Mint mondottam emellett figyelni kell az emberek jó létére, mert hamar fellázadnak a játék nehézségétől függően. És akár el is bukhatjuk a választást, de ha nagyon nagy lenne a baj meg is bundázhatjuk azt. Természetesen a turistákat is elcsábíthatjuk a szigetünkre, hogy itt hagyják a ropogós pénzünket. Amiből ugyebár megint sokat lehet keresni ha okosan csináljuk. Ez a játék teljesen másra épít mint pl. az Age of Empires, ahol inkább a gyilkoláson van a hangsúly. Ha szeretnénk magunkat megszerettetni az emberekkel hozhatunk rendeleteket. Például hogy „Élelmet a népnek”. Ez arra jó hogy a farmokra elmehetnek az emberek és az ott lévő különféle terményekből ehetnek. Ezt a rendeletet akkor érdemes meghozni ugyebár ha sok pénzünk van, mert amit megesznek abból nem profitálunk és ha nincs pénz az embereket sem tudjuk kifizetni, ez egy ördögi kör. Ez csak egy példa volt hogy mikre kell figyelni, tehát ez a játék azoknak való akik álmodoztak arról hogy van egy szigetük amit csak ők irányítanak, fejlesztgetnek. Jobban belegondolva ez a játék a feltuningolt változata a Tropico 1-nek. Abban ugyanezt kell csinálni és kísértetiesen hasonlít minden, és valami ugyanolyan, legalábbis a megvalósítás, mert az épületek új kinézetet kaptak, és bejött a képbe néhány új is. Vitathatatlan hogy itt sokkal jobb a grafika. A készítők bevirítottak egy másik szerintem jelentős újítás, a járműveket. Így a „hordárok” már teherautókkal viszik a terményt a kikötőbe. Végül is nincs olyan nagyon durva dolog amibe beleköthetnék maximum az hogy egy kicsit több újdonságot vártam.

 

(Zene: Bring Me to Life)

Gépigény:

  • Intel CPU - Core 2 Duo E6400 2.13GHz
  • Nvidia Graphics Card - Geforce 7600 GT 256MB
  • Direct X - 9
  • Ram - 1 GB
  • AMD CPU - Athlon 64 X2 Dual Core 4800+
  • ATI & Intel Graphics Card - Radeon X1600 Series
  • Hard Disk Space - 5 GB

 

Összefoglalás/Értékelés

 

Pozitívumok: Szép grafika, 110%-os játékélmény. Változatos a játékmenet sok lehetőség közül választhatunk, ami nagyon feldobja a játékot.

 

Negatívumok: Kicsit több újdonságot vártam, de ez igazából nem olyan nagy gond.

 

Értékelés:

 

Grafika: Szerintem szép, nekem ezzel kapcsolatban amúgy sincsenek nagy elvárásaim, nekem tetszett bár a víz nem a legszebb(hogy valamibe belekössek:) 9.5/10

 

Mesterséges Intelligencia: Ez itt nem értékelhető.

 

Játékélmény: Egy szó: Tökéletes. 10/10

 

Hang-Zene: Nincs vele gond, az egyben jobban tetszett. 9/10

 

Irányítás: Nem annyira bonyolult de rá kell jönni hogy hogyan is van aki elöször csinálja annak annyira nem egyszerü. 9/10

 

Összességében: Nagyon-nagyon jó játék. Mindenkinek ajánlom. 9.8/10

 

2009.11.13

 

A bejegyzés trackback címe:

https://good-games.blog.hu/api/trackback/id/tr611522990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borsesz · http://borsesz.blog.hu/ 2009.11.13. 17:58:02

gratula :)
nagyon jó lett...én is szívesen kipróbálnám, de nem futna :(
nah mindegy, a teszt sztem nagyon jó lett :P

Atilye · http://pcjatekokelemzes.blog.hu/ 2009.11.13. 19:01:15

@Borsesz: Sajna én is így vagyok a mai gémekkel :S Úgyhogy marad a jó öreg CS xD

A teszt pedig nagyon tetszett :)

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.11.13. 19:01:50

@Borsesz: Örülök hogy tetszik, utólag pótoltam a gépigényt, de ha kicsit kisebb géped van sztem akkor is megy. De ha nem akkor a Tropico 1-et próbáld ki az tuti hogy futna.

peti960 · http://technika-clan.gportal.hu/ 2009.11.13. 19:19:07

jó lett TESZT sztem elég kicsi a gépigénye

And1. 2009.11.13. 20:01:33

GRAT Isty!
Nagyon jó teszt lett le a kalappal...:-D

ROw2 · http://www.xfire.com/profile/row2 2009.11.13. 21:48:10

Hát azért nem kicsi de nem is nagy olyan közepes a teszt az meg olyan mint mindig király Isty a vasad mit tud ?

KatLevente · www.youtube.com/c/Hunbadfear 2009.11.14. 09:01:25

Szerintem ez a játék azért nem érdemel 9.8-at. Nemtom ti hogy csináljátok de a 9.8 nekem a tökély felé hajlik. De ez a játék őszintén ennyit nem érdemel meg.

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.11.14. 09:57:41

@badfear: Mivel ez az én véleményem ettől a tied természetesen eltérhet. Lehet kicsit elfogult vagyok, mert nekem nagyon tetszett az egy is. Bár ha minden apróságba belekötnék, akkor lehet kevesebbet kapott volna. Nem tudom. Nekem tetszett. Szerintem érdemes kipróbálni. Főleg randomba, god moddal :)

@Chip2: Köszi:)

@ROw2: Örülök hogy tetszik:) Ha szeretnél tőlem valamit kérdezni ami off, itt az MSN-em: isti168@msn.com , de egy párszor már kiírtam.

zk.sign 2009.11.18. 11:58:46

@peti960: persze, ha anyukám nekem is alám rakná a legújabb gépet, én is biztos ezt mondanám.
de az a pénz bizony elmegy az albérletre, kajára, számlákra...

DanielRock · http://haikupower.blog.hu 2009.11.21. 17:46:31

korrekt stratégiai játéknak tűnik, bár inkább a harcolgatós stratégiai játékokat bírom jobban
süti beállítások módosítása