Afrika Korps vs. Desert Rats

2009.12.19. 19:03

Elérkezett az idő hogy végre erről is írjak, már múltkor is akartam róla írni de nem jött össze. De mindegy. Ezt a játékot a MonteCristo Games adta ki hogy mikor arról nincs infóm de kb. 3-4 éve, de ezt nem tudom sajnos. De lényegtelen mert ez egy iszonyat jó felülnézetes stratégiai játék.

Ha érdekel a játék leírása katt a továbbra!

Kiadták Desert Rats VS Afrika Korps néven is más borítóval de mindenkit biztosíthatok hogy a kettő egy és ugyanaz. A Blitzkrieg-hez tudnám hasonlítani. És felidézve a régi szép időket amikor megismerkedtem az olyan fajta játékokkal, a szemem sarkában elmorzsolok egy könnycseppet. Nagyon-nagyon szeretem ezt a műfajt. Itt mindenki kipróbálhatja hogy milyen egy hadvezérnek lenni. De csapjunk a lecsóba. Itt a Blitzkrieg-gel ellentétben csak Észak-Afrikában harcolhatunk, ezért nem véletlen van Rommel és Montgomery. Mindkét féllel játszhatunk, de akár a Tengelyhatalmakhoz állunk, akár a Szövetségesekhez, nagyon változatos és izgalmas csatákban lesz részünk. Bizony! Megváltoztathatjuk a történelmet, mert ha a Tengelyhatalmakkal konkrétabban a németekkel vagyunk bizony akkor megfordíthatjuk a történelmet. A küldetésk, mindig változatosak, én pl. nem tudtam először abbahagyni. Mindig van egy főküldetés és egy másodlagos, a másodlagost nem muszáj megcsinálni de ha megcsináljuk akkor több pénzt kapunk, amiből értelemszerűen, több egységet vásárolhatunk, vagy játékközben kérhetünk felderítést vagy bombázást. Hogy mondjak egy példát... Van egy olyan küldetés amikor egy teherautó konvojt kell megvédeni, és átjuttatni a pályán és elég hevesen támadnak minket. A főküldetés az hogy egy kamion célba érjen, a másodlagos az hogy mind. Tehát törekedni kell hogy mindig meg legyen a másodlagos is mert akkor nagyobb seregünk lehet. No de milyen seregünk is lehet? Legalább 25 féle egység van, van több -féle tank, gyalogos, szerelőkocsi, tüzérségi ágyú, utász, autó, motor, vagyis ebben sem szenved hiányt a játék. Mindegyik más-más képességgel segít minket a győzelemhez. De van még egy ász a pakliban. Ami nem más mint a hősünk. Német oldalon Eric Hartmann, az angoloknál nem tudom hogy ki arra nem emlékeszem:). De ő arra jó hogy például beültetjük egy tankba akkor az valamivel erősebb lesz, és nem halhat meg, mármint a hős mert akkor game over. Ha vigyázunk akkor nem lesz ezzel probléma. Az irányítás „szokásos”, vagyis amit az ilyen játékoknál megszokhattunk. Van egy térképünk, egy irányítópanel, és egy információs panel. De akár a billentyűt is használhatjuk a különböző utasításokhoz, amit és speciel soha nem használtam. A küldetéseink előtt kapunk egy leírást az állásról ami teljesen hű a történelemhez.

A grafikára nem lehet panasz, szépen kidolgozott, mutatós. A zenék és a hangok is tetszettek nincs velük gond. Természetesen van lehetőségünk arra hogy kitanuljuk a játékot, és megismerkedjünk az egységeinkkel, mivel van tutorial pálya. És nem mellesleg az a halálom ha nincs tutorial, bár sokszor csak a kamera mozgatást meg ilyeneket mutat be de azért szoktak lenni fontosabb infók is.

A játék profizmusát az is növeli hogy adhatunk le célzott lövést a lánctalpra vagy a toronyra így nem kell megölni, csak megbénítjuk az ellenséget. Még a végén megjegyezném hogy a járműveknek egy megadott számú legénységre van szüksége. Ha eggyel kevesebb van, akkor csökken az egység hatásfoka.

 

Gépigény:

 

CPU: Pentium III, 1 GHz   CPU: Pentium IV, 1.4GHz
RAM: 256 MB   RAM: 512 MB
VGA: 32MB, DirectX 8.0 compatible videocard   VGA: 64MB, DirectX 9.0 compatible videocard
DX: DirectX 8.0   DX: DirectX 9.0
OS: Win 98/2000/XP/ME   OS: Win 98/2000/XP/ME
HDD: 1,5 GB free space   HDD: 1,5 GB free space
Hang: DirectX 8.0 compatible soundcard   Hang: DirectX 8.0 compatible soundcard
     
ODD: 4X CD-ROM   ODD: 4X CD-ROM
Hálózat: TCP/IP LAN vagy Internet hálózati játékhoz   Hálózat: TCP/IP LAN vagy Internet hálózati játékhoz


Vidit nem tudtam felvenni mert baszakodott a Fraps, mindig kifagyott a játék, remélem a barátság megmarad hogy nem vettem fel. De azért rakok be egyet.

 

 

Összegzés/Értékelés

 

Pozitívum: Nagyon izgalmas változatos küldetések, szép grafika.

Negatívum: Kicsit rövid a játék.

 

Hang-Zene: Nincs gond, szerintem jó. 10/10

Játékélmény: Nagyon jó! Bár kicsit nehéz egy idő után. 10/10

Mesterséges Intelligencia: Ezzel sincs nagyobb baj bár néha rakoncátlanok a tankok. 9.5/10

Irányítás: Nem nehéz, megszokható. 10/10

Grafika: Tetszetős. 9.5/10

Összeségében: Nagyon jó mindenkinek ajánlom.-->9.9/10.

 

 

 Kösz hogy elolvastad!!! Ha találsz hibát vagy a véleményedet pls a kommentekbe, ha vvalami egyéb kérdésed van akkor e-mail: acelagyar@freemail.hu !

A bejegyzés trackback címe:

https://good-games.blog.hu/api/trackback/id/tr291609578

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Aqui 2018.03.05. 01:44:07

Antic soda fountain bar stools - giomapc

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Njugi · http://belabafs.blog.hu/ 2009.12.19. 19:38:30

Jó teszt. Word-ben írtad? Mert elsőre csak 2 hibát találtam :D
1. Kép, 10. Sor --> minsig (mindig)
A másik meg itt a végén:
Pozitívum: Nagyon izgalmas változatos küldetés(ek kimaradt :D), szép grafika.

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2009.12.19. 19:59:03

@Njugi: Van még egy: az állások helyett állsáról. Valahol a második kép mellett.

Egyébként nagyon szeretem a stratégiai játékokat. Habár inkább játszok a bázis építős fajtával mint a van egy adott mennyiségű egységed azt nyerjél azzal. De biztos jó játék lehet, főleg, hogy II. világháborús. Ja és mi az, hogy a szövetségesek hősének a nevét elfelejtetted. Akkor meg kellet volna nézni. :)

De egyébként jó teszt lett!

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.12.19. 20:09:05

@Borsesz: Örülök hogy tetszik:)

@Njugi: Kösz, javítom!

@Rainse: Kösz, azért nem néztem meg mert egy ideje nem indul a játék...

Mo$qUiTo · http://anomaly.blog.hu/ 2009.12.20. 10:57:22

Zsír lett.
Am érdekes..Erich Hartmann egy ászpilóta volt..LoL. Megnézném mit művel egy tankban xD

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.12.20. 11:11:22

@Mo$qUiTo: Kösz, na igen az meg a másik, bár ki tudja lehet hogy kettő Eric Hartmann volt:)

Atilye · http://pcjatekokelemzes.blog.hu/ 2009.12.20. 11:47:39

Eric Cartmann? xDDD Én mikor olvastam, úgy láttam, hog Cartman :P

Engem a játék nagyondenagyon emlékeztet a PANZERS nevű magyar játék 2 részére.

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.12.20. 13:30:23

@Atilye: Az kéne a Cartman XD Amúgy a Codname: Panzers-re gondolsz? Amit a Stormregion csinált? Mert ők csinálták a SWINE-t is ha jól emlékszem. Bár nem játszottam vele már mint a Panzers-el, engem igazából a Blitzkriegre emlékeztet.

Atilye · http://pcjatekokelemzes.blog.hu/ 2009.12.20. 14:44:32

@Isty001: Igen a Codename: PANZERS-re gondoltam :)

ROw2 · http://www.xfire.com/profile/row2 2009.12.21. 20:14:48

Játszottam én KB. 5 milliószor úgy éreztem , hogy ez a S.W.I.N.E tisztára olyan mint Swine ezen kívül még egy kis Rise Of nations is volt benne ami egyébként a kedvenc stratégiai játékom de ennyire hogy lehetek hülye -.- 10 játékot rendeltem a cdgalaxisról de ezt nem hogy értsem(mert ha megveszem akkó magyar) de mindegy próbálgatom csak nem nagyon TOOM sokszor hogy mit kell csinálni .

Atilye · http://pcjatekokelemzes.blog.hu/ 2009.12.21. 20:38:32

@ROw2: Tejószentatyaúristen. Egyre jobban úgy veszem észre, hogy -enyhe- (iszonyat) diszkleksziában szenvedsz. Most őszintén ha vissza olvasod a kommented te érted, hogy mi a f*sz-ról beszélsz?

Ha valóban diszkelksziás vagy, akkor bocs.

Kylloy 2009.12.22. 23:21:14

Nekem megvan. Nagyon nehéz. De olyan jó is

jumarhit12 2009.12.23. 14:36:47

lol ezen röhögtem azt hittem hogy borsesz írta és dícséri magát :D

Fishbone 2009.12.23. 16:35:04

Nagyon jó teszt lett, választékosan szeded a mondatokat. A játék is jól be lett mutatva, elegendő arra, hogy az ember kedvet kapjon a játékhoz. :)
Viszont eszméletlenül sok a vesszőhiba. Figyelj arra, hogy a kötőszók (hogy, de, ami, mivel) előtt legtöbb esetben vesszőt írunk. 34 hiányzó vesszőt számoltam. Úgyhogy erre figyelni kell, de amúgy remek. :)

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.12.25. 13:17:51

@Fishbone: Köszönöm, l esik hogy tetszik, és igen, bizony sajnos mindig kihagyom azok a fránya vesszőket, de megígérem neked hogy javítok ezen:)
süti beállítások módosítása