Wolfenstein történelem

2009.10.05. 17:39

A Histories első részében egy nagy sikerű sorozat, a Wolfenstein c. játék történelmét vezetem végig. Jó szórakozás!

A Wolfenstein egy FPS stílusú játék, az FPS-ek ősatyájának is nevezik. Különféle ellenségekkel találkozhatunk, a náciktól, a legrondább zombikig. A játék alapötlete a Muse Software-től származik, de mégis az első két rész után az id Software adta ki nekünk. Lássuk a játékot a kezdetektől...



Castle Wolfenstein: A legelső Wolfenstein rész, mely 1981-ben robbant be a játék közösségbe. Természetesen ez még csak Commodore 64-re és DOS-ra jött ki. De mivel a játékosoknak annyira megtetszett, ezért készítettek neki egy folytatást is. Ez volt a Beyond Castle Wolfenstein. Sokkban nem tért ez el elődjétől, talán csak névben. Ezt is szintén csak Commodore-on, és DOS-on láthattuk. Innentől kezdve a Muse Software szerepe eltűnt, mivel az id Software megvette tőlük a jogot.



Wolfenstein 3D:
Erre a részre én is tisztán emlékszem, mivel én is játszottam vele. Ez - mint a nevében is benne van - 3D-ben jött ki, nagy örömünkre. A játék 1992-ben jött ki. Ebben a részben több az ellenfél, mint már említettem, nácik, zombik, és egyéb gusztust keltő lények. Irányítása elég egyszerű volt, sőt talán meglepően egyszerű, mivel akkoriban rengeteg irányíthatatlan játék is került a boltokba. Ha jól emlékszem többfajta fegyverünk is volt, és igen, volt életfeltöltő és lőszer is! Ami engem mindig is idegesített az az volt hogy mindenhol Hitler kép volt. Minden egyes szobában az ő bajszát kellett figyelnem. De aztán a mérgünket levezethettük magán, Hitler-en is! Mindenkinek, akik szeretik a retró játékokat, azoknak szívből ajánlom :)
A játéknak volt egy másik része is, a Spear of Destiny. Erről szintre semmit se tudok szóval inkább nem beszélek róla. De szerintem biztos nem volt túlságos változás a Wolfenstein 3D és e között.



Return to Castle Wolfenstein: Ez is szintén a náci időkben játszódik, de ebben a részben már azért lehet látni a grafikai fejlesztést. A játék 2001-ben került piacra, és talán nem mondok vele sokat hogyha elárulom: ez a rész is hatalmas sikert aratott. A játékban van Multiplayer mód is, szóval szerintem megunhatatlan. Különféle fegyverből választhatunk, ami még dob egyet a játék hangulatára. Az irányítása is olyan mint egy normális FPS-é. Igazából egy rossz szavam sincs rá. Talán nekem ez a kedvenc részem, régen nagyon sokat játszottam vele. A játék küldetései is változatosak, de ha már ötödszörre viszed végig, semmi gond, mert ott van a Multiplayer. A történet elején mi fogjok vagyunk egy náci bázison, és természetesen menekülnünk kell, mert bizony a németek elég morcosak lesznek ha kiderül hogy megszöktünk. Az ellenfeleink mint azt már mondtam, különféle náci katonák, de majd aztán idővel jönnek az élőhalott lények, na meg az én személyes kedvencem, a robot-németek.
Nem szaporítom tovább a szót, ez a játék nagyon jól sikerült!



Wolfenstein: Enemy Territory: Ezt a részt kevésbé ismerem, de leírom amit tudok róla.  2003-ban készítették el. Ebben a játékban nincs Single Player hanem - a MultiPlayer sikere miatt - itt már hálózatban, vagy interneten lőhetjük szét a kócerájt. Ez igazából nem sokban tér el az elődjétől. Talán csak annyiban hogy itt már lehet használni kettős pisztolyt is. Egyébként a grafikai elemek, a karakterek, az irányítás, és a játékmenet ugyan olyan mint a Return to Castle Wolfenstein-ben.
Akinek bejön a féktelen hentelés, ezzel a nagy sikerű játékkal, annak szívből ajánlom :)



Wolfenstein RPG: Ez a rész csak mobiltelefonon és iPhone-on érhető el, 2009-től. Ez a rész próbált megmaradni a Wolfenstein 3D elemeinél, és talán nem baj ha azt mondom, így még sokkal hangulatosabb lett. Hisz megmaradt a régi játékmenetnél, a régi fegyvereknél, a régi pályáknál, de csak talán a grafikát tuningolták fel.
Ahogy elnéztem néhány videót, ehhez sok újj gyakorlat kell. :D



Wolfenstein: Talán nem mondok sokat azzal hogy ez a "legfiatalabb" Wolfenstein rész, amely 2009-ben került a boltokba. Ennek a résznek külön története is van amit most csak idéznék a GameKapocs cikkjéből:

"Black Sun! A Harmadik Birodalom csodafegyvere, egy míves energiaforrás, ami megváltoztathatja a II. világháború végkimenetelét, a hozzá tartozó, ősi medál, a Thule segítségével átléphetünk egy párhuzamos dimenzióba, ahol természetfeletti képességeket alkalmazva kenhetjük el az okkultista tudományokhoz folyamadó nácik száját. Mindez ismét B.J. Blazkowitz-ra, azaz Ránk hárul."

 

Talán ez eddig a legizgalmasabb Wolfenstein rész a sorozat óta. Szerintem nem kell elmondanom hogy mért. A játék grafikája már nem hasonlítható egyik régebbi részhez sem. A játékmenet pörgősebb, véresebb, morbidabb lett. Talán csak az irányítás maradt a régi.
Szerintem a Muse Software nem gondolta volna hogy az id Software ennyire megcsinálja a Wolfenstein-t, azokból a pixelhalmazokból. De csak lassan a testtel! Nem szabad a régi részeket megvetnünk, mert gondoljunk bele, ők adták az alapot, melyre a legújabb Wolfenstein épít.

Köszönöm hogy elolvastad, a következő Histories részeket And1 kollégám veszi át!

Üdvözlettel: Borsesz
 

A bejegyzés trackback címe:

https://good-games.blog.hu/api/trackback/id/tr91429560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B@B 2009.10.05. 18:52:26

A Wolfestein sorozatot én is szeressem!:D A legújabba elakadtam:(De nagyon jó kis játék!

Dév 2009.10.05. 18:56:41

Egész jó lett a cikk :P

t1011 2009.10.06. 15:20:33

tök jó kis cikk lett lehetne ilyen több is

OFF: bocs hogy ide linkelek de nézzétek csak mit találtam youtube-on isty neve alatt:
www.youtube.com/watch?v=24fFogpjmdE

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.10.06. 15:22:36

@t1011: Az derék valaki lopja a nevemet :D Le kell védjegyeztetni az Isty-t :D Amugy láttam már azt a videot de nem láttam hogy egy névrokon rakta fel

Borsesz · http://borsesz.blog.hu/ 2009.10.06. 15:37:27

@t1011: @Isty001: nah akk...kérünk védelmet az Isty névre. Csak és kizárólag a teszt mester használhatja ezt a nevet! :D
ha kell bírósághoz is fordulok...jó ügyvédem van...

Rowlend · http://rowlend.blog.hu 2009.10.08. 14:06:39

kihagytad a spear of destiny-t. Amúgy nekem a kedvencem a Wolfeinstein 3D mer az a leghangulatosabb, egyik se áll annyira közel hozzám mint az
süti beállítások módosítása