A jó öreg farkaskő

2009.10.28. 14:17

 

Katt a továbbra hogy elolvasd a leírást!

Sajnos az utolsó percre lett időzítve ez a leírásom, de sebaj, előbb is meg lett volna ha nem akadok el a játékban, sokás szerint. Többször írtam hogy nem toltam végig mert elakadtam, de azokban általában tovább jutottam valahogyan. De itt... Ez a játék 1992-ben készült, tehát nem mai darab. A nagy sikerű Wolfenstein sorozat 3. része. Ezelött csak a Return to Castle (2001) -el játszottam. Az nagyon tetszett. Most a retrtó hónap alakalmából kipróbáltam egy régebbi részét. És ne kövezzetek meg de nekem nem teteszik. Nekm a 2 centis pixelekkel van a gond, hiszen '92-ben még gyerek cipőben járt a
játék fejlesztés. És mint mondtam már párszor engem a grafika nem zavar ha gyengébb (de azért vannak elvárásaim). A Spear of Destiny, ugyanabban az évben készült mint a Wolfenstein3D, igazából azt akartam bemutatni csak valahogyan ezt töltöttem le az helyett, de igazából ugyanaz a két játék csak más pályák vannak. És kérdezi mindenki magában hogy miért nm tetszett. Azért nem mert a pályák olyanok mint egy labirintus. Lehetne a neve Wolfenstein 3D Lababirint Edition. Jó '92-es, és? Attól még nem muszáj olyan pályákat csinálni hogy nem lehet rajta tájékozódni, vagy valami. Mindig egy liftet kell megtalálni, ami eléggé el van dugva. Lehet én vagyok béna de nagyon irritál engem ha nem tudom merre kell menni, vagy egy napig kell keveregni egy pályán. Ezért nem sokáig jutottam el pedig sokat játszottam vele. A tájékozódást nem segíti semmi. Minden ugyanolyan a falak, az ajtók, bár néha a falak másmiylenek, de az sem segít. Az ellenségekkel semmi gond, bár nem túl okosak, de szerintem elviselehető, semmiképpen nem rossz az intelligenci szint. Azt hiszem a játék végén elvileg Hitlert is meg kell ölni de attól még messze vagyok. Alapból egy késsel és egy pisztollyan indulunk, de van még egy MP40 és valami minigun szerüség. Az szemet szúrt hogy minden fegyverbe ugyanolyan lőszer kell. Tehát pl. van 50 töltényem akkor ha pisztollyal lövök ha gépfegvyerrel akkor is az 50-ből fogy tehát nincs külön lőszer a pisztolyhoz vagy a gépfegyókhoz, hanem ugyanaz kell az összesbe. Érdekes, így ezért mindig a gépfegyókat kell használni mert ahogy észrevettem nagyobbat sebez. A játék az elleségek terén sem túl változatos, néha-néha jön egy kék ruhás akinél gépfegyver van de nem jellemző. Igazából vannak hangok a játékban de csak kevés, de ami van az jó, fegyverek hangja tökéletes, és az őrők is ránk órdítanak valamit, amikor meglátnak, elég lassú a reakció idejük olyan mint egy haldokló elefántnak. De ez csak nekünk jó.Néha be is bugoltak az elllenfelek, csak járt egyhelyben és nem mozdult ilyen 2-3szor volt igazából nem olyan nagy gond. A tovább jutás érdekében még kulcsokat is meg kell találni a zárt ajtókat, és ez megint sok türelmet kíván a labirintusban, ami számomra kész rémálom volt. Igazából vegyes érzelmekkel gondolok erre a játékra, mert nem volt nagy az élvezeti faktór, bár a lövöldözések jók bár kevés volt idáig, gondolom azért mert az elején vagyok. De akkor is végig viszem valahogy ha kell csalással. Most már kíváncsi vagyok mi lesz még. Igazából nem lehet sokat írni a játékról mert elég egyszerű, szerezd meg a kulcsot öld meg az ellent és keresd meg a liftet, és tovább a következő szintre. Lehet pontokat szerezni a játékban aminek nem túl sok értelmét látom, lehet serleget meg aszem koronát felvenni amiért pontokat kapunk ez valószínűleg a pont listához kell, mert másra nem jó.Tehát a Wolfenstein kastély megtisztíása nem oylan egyszerű, és mint mindtam ezt nem katonák teszik nehézzé. Bár lehet hogy azért építették ilyenre a nácik hogy a kémünk eltévedjen. (HIBA)

Videot nem tudtam természetesen felvenni miért is sikerült volna...Soha semmi nem jön nekem össze, de remélem ezért nem haragszotok rám:)

 

Összegzés/Értékelés

Pozitívumok: Jó fegyverek illetve hangok. Elég "okos" ellenfelek.

Negatívumok: Labirintusban kell járkálni ami nagyon idegesítő, illetve nem lehet tájékozodni.

Hang/Zene: Zene nincs benne hiszen '92-ben járunk.Ami hang van az jó. 10/10

Játékélmény: Ezt sajnos nagyon elrontja a folyamatos eltévedés és kevergés tehát nem valami jó. 6.5/10

Mesterséges Intelligencia: Egész jó csak néha bugos az ellenfél. 9/10

Grafika: Semmi baj bár nem kicsit zavaró hogy minden ugyanúgy néz ki.9/10

Összeségében: Jó játék lenne ha nem kéne vele ennyit szenvedni, bár lehet hogy csak én nem tudom végig vinni.---> 8/10

E-mailem: acelagyar@freemail.hu

Véleményeket kommnetekbe és ha találtok hibát azt is, kösz hogy elolvastad!

2009.10.28

 

A bejegyzés trackback címe:

https://good-games.blog.hu/api/trackback/id/tr741481466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dév 2009.10.28. 14:59:54

Engem nem zavart, hogy labirintusos, én élveztem. Az sem zavart, hogy egyféle lőszer van, mert ugye a pisztoly gondolom Luger P08-as akar lenni, az is 9mm-es, valamint az MP40-es is 9mm-es. Szóval ez a kettő fegyver biztos egyfajta skúlót használ.

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.10.28. 15:02:10

@Dév: Hát nem vagyunk egyformák ez az én vélemányem, engem kifejezetten zavar ha állandóan eltévedek. Jó hát ugyan az a lőszer igen de akkor mi van a másik gépfegyverrel? Mindegy az nem zavaró tényező csak megemélítettem

belike 2009.10.28. 15:10:59

Nekem tetszik a játék!Szerintem hangulatos ..!Engem is zavart kissé , hogy néha néha eltévedek de megoldható!Nállam viszont nincsennek hangok nem tudjátok miért?

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.10.28. 15:18:14

@belike: Be kell állítani vagy ha akarod elküldöm, dobj egy mailt és megkapod.

Dév 2009.10.28. 15:19:33

A Gatling-10 9mm-es és 1873-ban gyártották, szóval ezis lehet 9milis

Dév 2009.10.28. 15:21:16

@Dév: mármint amit sikerült kihámoznom vagy 50 weblapból.

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.10.28. 16:22:43

@Dév: Hát a Gattling nem ilyen szerintem, azt nem lehet kézben vinni:D Most volt a Geographicon:) De kitudja mindegy annyira nem fontos.

@Borsesz: Kösz

Ja és találjátok meg "A" hibát aki megtalálja annak bemondom a nevét a live adásban :D

Dév 2009.10.28. 16:46:55

6. sor első szó: retrtó
8. sor: teteszik
9. sor: nkem
26. sor utolsó szó: nm
28. sor 3. szó: Lababirint
33. sor: másmiylenek
35. sor: intelligenci
38. sor: gépfegvyerrel
44. sor: órdítanak
64. sor: faktór
71. sor: megtisztíása

Valamint Hitlert már az előző részben kinyírtad, valamint a főellenség a Halálangyala.
wolfenstein.wikia.com/wiki/Angel_of_Death

Isty01 · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2009.10.28. 17:01:15

@Dév: Az ige megszámoltad a sorokat? :D Na majd kijavítom de A hiba nincs meg

And1. 2009.10.28. 17:30:40

NAgyon JÓ teszt lett!!!!!! GRAT ISTy...

Dév 2009.10.28. 17:38:24

Bocs, a játékban az egy Chaingun.

Njugi · http://belabafs.blog.hu/ 2009.10.30. 10:41:45

Hmm. Jó teszt, és hidd el, bár én nem a Wolfenstein-ben, hanem a Doomban és a Hovertank 3D-ben /mindkettő id Software/ de mindig elakadtam, nekem is kész labirintus volt. De én szerencsére ráfogtam, hogy én vagyok béna, mert ha YouTube-on rákeresel, van egy pár végigjátszás :D
Amúgy: nem írtad, hogy a játék eredetileg is ingyenes volt. nem úgy, mint a Wolfenstein 3D. Az máma csak azért ingyenes, mert lejárt a licensze. Továbbá nem írtad, hogy a játék "hamis 3D-s", vagy "2,5D-s", azaz a tér amiben vagy 3D-s, de az ellenfelek 2D-sek.
Ne vedd amiket felsoroltam rossz néven, ezek építő jellegű kritikák akarnak lenni ;) De csak íy tovább!

Njugi

--Csimpifon/Isty-- 2009.10.31. 19:03:09

@Njugi: Ja ezek tényleg kimaradtak, építő kritikát mindig szívesen fogadok, kösz!
süti beállítások módosítása