Üdv!

Nos most kitennénk Gucs leges-legelső tesztjét, amiről szeretnénk ha elmondanátok a véleményeteket.

FIGYELEM! Gucs nincs benne a Good-Games-ben, csupáncsak megkért minket hogy tegyük ki neki.

Jó olvasást!
 

Gothic

Amikor először játszottam ezzel a játékkal, még nem nagyon értettem a lényegét, igazából nem is nagyon érdekelt, viszont mostanra a kedvenc játékom lett. Nagyon megtetszett a története és az egész játék, ahogy fel van építve. Na de ne siessünk ennyire előre, kezdjük az elejétől. A Gothic-ot a Piranha-Bytes fejlesztette és adta ki 2001-ben. Ez egy RPG, ami szerintem nagyon jóra sikerült. Kezdjük is el:
Myrtana földjét Orkok támadják és ostromolják a városokat. II-Rhobar királynak szüksége van mágikus ércre, amiből a kovácsai nagyon erős fegyvereket tudnak előállítani. Ezt a mágikus ércet pedig csak egy helyen lehet bányászni, ezen a helyen fog játszódni a játék. A király egy olyan határozatot hozott, hogy az elítélteknek – bármi is legyen a bűne – ezen a helyen kell bányászniuk az ércet. A birodalom 13 legnagyobb mágusa létrehoz egy Kupolát, ami meggátolja az embereket abban, hogy megszökjenek, de a varázslat rosszul sül el. A Kupola mindenkit beenged, viszont ki senki se mehet. Az ott tartózkodó emberek mind a Kupolára figyeltek, ennyi elég is volt a fegyenceknek, fellázadtak és követeléseik voltak. A királynak nagy szüksége volt az ércre, ezért minden hónapban nyersanyagot, fegyvereket és egyéb luxuscikkeket szállított a völgybe. Egy nap azonban egy új fegyenc érkezett a Kupola elé, aki megváltoztat majd mindent. Ő lesz a főhősünk.
Szintlépéses rendszert használ, mint általában a legtöbb RPG. Különféle képességeket is elsajátíthatunk, ezek között szerepel a kovácsmesterség, a zárnyitás, állatok megnyúzása és egyéb tolvaj képességek.
A Kupolán belül 3 nagy tábor található és mindhárom táborban más-más lehetőségek tárulnak a játékos elé. A Régi Tábor a legnagyobb tábor a kolónián belül, ezen kívül még van az Új Tábor és a Szekta Tábor. Mindhárom táborban 3 kaszt van, az egyes fejezetek után feljebb léphetünk egy kaszttal. A Szekta Táborban csak 2 kaszt játszható. A játékban 6 fejezet van. A fő küldetések mellett nagyon sok mellékküldetés is van, ami még színesebbé teszi a játékot. Mindegyik fejezetben a főküldetés az, hogy közelebb kerüljünk a kupolából való kijutáshoz. Nagyon sok fegyver van a játékban, a rozsdás kardtól kezdve a barbár fejszékig mindenféle fajta fegyver megtalálható a játékban. Páncélokból már egy kicsit kevesebb van, de azok is nagyon változatosak. Nagyon sok fajta ruha van, a táborok határozzák meg a viseletünket. Ha választunk egy tábort akkor kapunk egy alappáncélt, ami nem a legjobb, de akkor még hasznát vesszük, három ilyen kezdő páncél van. A régi táborban az árnypáncél, az új táborban a zsiványruha, a szekta táborban pedig a novícius öltözék. Természetesen vásárolhatunk jobb páncélt is, de ha egy ranggal feljebb leszünk már, akkor is kapunk páncélt.
Elég sok lény került be a játékba, ami még változatosabbá teszi a világot. Vannak köztük állatok, misztikus lények és orkok. Néhányat a játék közepe felé már nagyon egyszerű legyőzni, ezért néha elég monoton az, hogy szembetalálkozunk mondjuk egy dögevő falkával és egy vágással leterítjük az egyiket, aztán a másikat és így tovább.
A játék irányítása kicsit bonyolult, de könnyen megszokható, habár nagy valószínűséggel aki először játszik vele, nem fog tudni dolgokat felszedni a földről, ládákat kinyitni, az emberekkel beszélgetni stb. ezzel én is így voltam, mivel ahhoz, hogy kinyiss egy ládát vagy csak leállj valakivel társalogni, nem elég kattintani egyet, mint a legtöbb játékban, hanem itt benn kell tartani a bal egér gombot, majd megnyomni az előre billentyűt.
Sokan azért nem játszanak ezzel a játékkal, mert a grafika nem a legjobb. Ennél a játéknál nem a grafikát kell nézni, hanem magát a játékmenetet és a történetet, mert az nagyon jó. A grafikával sincs különösebb gond, szerintem 2001-hez képest ez egy szép grafika. Kicsit szögletes, de nagyon illik ehhez a Gothicos világhoz. A fegyverek, páncélok jól ki vannak dolgozva, az embereket is jól megcsinálták. Némelyik állat kicsit érdekesen néz ki, de ezzel nem volt különösebb bajom.
A játékban lévő zenék nekem nagyon bejöttek. Kevesebb zene van, mint a többi Gothic játékban, viszont nagyon jók. Az egyes helyszíneken lévő zenék még hangulatosabbá teszik a játékot. Külön kiemelném a Régi Tábor zenéjét, ami nekem nagyon bejött. A hangok is jól megvannak csinálva, az állatok hangjai nagyon illenek az adott állathoz, a szinkronhangok se rosszak, lehet hallani, hogy nem minden embernek van külön szinkronhangja, de ez egyáltalán nem zavaró.

Jöjjön az értékelés:

Történet: 10/10 – Én teljesen meg vagyok elégedve ezzel a történettel. Nem túl bonyolult, könnyen megérthető és nagyon jó.
Játékmenet: 9/10 – Csak azért nem kapja meg a maximális pontszámot, mert néha elég monoton az, hogy csak öljük az állatokat, ha szintet akarunk lépni és épp nincs semmilyen küldetésünk, habár általában mindig lehet találni küldetést, csak körül kell nézni.
Grafika: 8/10 – 2001-ben ez egy nagyon szép grafika volt, ma már nem nagyon állja meg a helyét, mert a mostani játékoknak túl szép a grafikájuk ehhez a játékhoz képest.
Hang/zene: 10/10 – Nekem nagyon bejöttek a zenék is és a hangok is a játékban.
Irányítás: 8/10 – Ha először játszunk a játékkal, kicsit szokatlan lehet az irányítás, de egy kis idő után könnyen megszokható.
Szavatosság: 10/10 – Sokszor végigjátszható. Én most játszok vele harmadjára és még mindig tartogat új dolgokat számomra. Nagyon le tudja kötni az embert.
Összesítés: 9/10 – Ez egy nagyon jó játék. Ajánlom mindenkinek, legalább egyszer érdemes végigjátszani. RPG fanoknak pedig kötelező darab.
Nem a blog témájához kapcsolódik, szóval most egy kis off lesz. Tegnap megírtam életem első teszjét...várom a pozitív és természetesen a negatív kritikákat is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://good-games.blog.hu/api/trackback/id/tr161902099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

And1. 2010.04.07. 18:22:44

Nekem tetszett a teszt! Ellenkezni nem tudok még nem próbáltam a játékot , de vmikor lehet majd játszok vele. Am Grat! Állat lett! :-)

« l u c k e Y (törölt) 2010.04.07. 20:08:25

@Gucs: Nagyon.. DE tényleg nagyon jó teszt lett.. Ezen kereshetnéd a kenyered ^^ Gratulálok. Tényleg, nagyon tetszett, és ha nem folytatod.. akkor nagy hibát követsz el. :) Good luck, and have fun.

And1. 2010.04.07. 20:22:22

@Gucs: Naná hogy folytasd megy ez neked.:-)

And1. 2010.04.07. 20:31:57

sztem elég hosszúságú, de majd képeket a blogodon tegyél mellé és állat lesz..:-D

And1. 2010.04.07. 20:58:46

OkOk:-)Meglesem....

Borsesz · http://borsesz.blog.hu/ 2010.04.07. 21:02:09

@Gucs: durr....(ez volt a tarkónlövés :D)

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.04.07. 21:39:51

Elnézést mindenkitől, egész nap csak rohangáltam, lusta vagyok elolvasni! XD

De azért az kicsit érdekes, hogy kitettétek! :D Nincs bajom vele, ti dolgotok, ti döntésetek! De valahogy akkor sem értem! :D

Fishbone 2010.04.08. 13:24:52

A Good-Games-es illetékes beszerkeszthette volna a cikk címét is, vagy a cikk szerzője írhatta volna hozzá, a lényeg, hogy az első néhány sorig eléggé vaksötét volt, hogy melyik is az a játék, ami annyira tetszik. :D
Úgyhogy már alapból szkeptikusan álltam neki olvasni, ebből fakadóan olyanokon is fennakadtam, hogy kétszer kezded el a tesztet (egyszer a 4., aztán az 5. sor tájékán).
De azért csak folytattam az olvasást, és azt hiszem, jól tettem. :) Ügyesen fel volt építve a "mondandó", nagyon okosan elkerülted azt, hogy a játékot elemekre bontva, bekezdésenként összefüggéstelenül végigvájkáld, az ilyet tesztek esetén sem bírom.
Úgyhogy nekem tetszett, kis gyakorlatot kell még szerezni, és szerintem a kicsit bonyolultabb cikkfelépítésekkel is elboldogulhatsz majd.

Borsesz · http://borsesz.blog.hu/ 2010.04.08. 13:28:10

@Fishbone: áhh...igazad van...a címet kifelejtettem :)
bocsesz, apró figyelmetlenség...
süti beállítások módosítása