A dél-koreai kormányzat aggódik a fiatalok egészsége és egyéb tevékenységeikre káros életmódja miatt.

A világ egyik informatikailag legfejlettebb társadalmában, a dél-koreaiban a kormányzat igyekszik az éjszakákat átjátszó fiatalokat megvédeni a feltételezett káros hatásoktól, ezért egy friss döntésükkel napi hatórás tiltást vezetnek be az országban.

 

A határozatot április 11-én jelentették be, s e szerint a szenvedélyes játékosokat mindenképp blokkolják napi hat órán át, ám azt ők dönthetik el, hogy mikor legyen ez az időszak: éjféltől reggel hatig, éjjel egytől hétig, vagy pedig kettőtől reggel nyolcig.

A Kulturális, Sport- és Turisztikai Minisztérium kezdeményezésére létrejött új szabályozás egyik indokaként azt hozták fel a döntéshozók, hogy elfogadhatatlan mértékben nő a játékfüggő fiatalok száma, akik nemcsak a nappali szabadidejüket töltik a számítógép előtt, hanem éjszakáikat is, és így gondjaik vannak a másnapi iskolába menetellel, illetve az ottani részvétellel. A szabályozás emellett egy másik eszközt is tartalmaz, mely szerint ha egy tinédzser túl hosszú ideig (hogy mi a túl hosszú idő, arról sincs egyelőre információ) használja az internetet, akkor a hozzáférés sebességét jelentős mértékben csökkentik.

Az intézkedéseket az év második felében vezetik be, jelenleg a tesztek folynak olyan játékokon, mint a Dungeon & Fighter és a Dragon Nest, de később kiterjesztik még 19 hasonló játékra, melyek a piac 79 százalékát fedik le.

Természetesen akadtak koreai kritikusok is, akik azt vetették fel, hogy a fiatalok könnyedén megkerülik majd a rendszert (arról ugyanis nem érkezett híradás, hogy mindezt hogy képzelik el), ám a minisztérium azt tervezi, hogy a szülők segítségét kéri, így nyilvántartásba veszik a családi nethozzáféréseket, s ez alapján indul el a tiltási mechanizmus.

Forrás: itcafe.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://good-games.blog.hu/api/trackback/id/tr202032705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.05.27. 20:18:46

Tessék nyugodtan szidni, de én ezzel egyet értek. Régen én is WOW-oztam, elég durván és meg is lett az ára. Ez a napi 6óra kiesés akkor sem olyan nagy érvágás, kövezzetek meg, de ezt én itthon is bevezetném.

Benyo513 2010.05.27. 20:25:10

@szlavi Én is ugyanezt gondolom. Én nem tudtam az életemben über kocka lenni, mert mi a jó abban, hogy pl. egy MMO-ban egész nap ölöd a szörnyeket, vagy hogy egész nap csak CODozol vagy CSézel a sok hülyegyerek között, akik komolyan megtanítanak a "jó modorra". Egyszer meg csak megunja az ember. A nagy megunáskor meg megkérdezi magától az ember, hogy eddig mit is értem el az életemben? Semmit.

Voodoo. · http://voodoo.blog.hu/ 2010.05.27. 20:33:17

Én sem vagyok kocka.Hajnalba meg főleg nem játszok,meg este se :D

Szlavi · http://power-on.blog.hu/ 2010.05.27. 20:37:16

@Benyo513: Az a baj, hogy egy MMORPG-be tényleg nagyon bele lehet hülyülni... Sok ember komoly pénzeket ver alapvetően ingyenes játékokra és magamról tudom, hogy egy ilyen spirálba nagyon könnyű bekerülni. Az ilyenek enyhítésére szerintem teljesen jó ez a szabájzat..de talán még túl elnéző is. Ha belegondolunk napi 18óra játék rengeteg.

Rowlend · http://rowlend.blog.hu 2010.05.27. 20:48:47

Önkontroll.Nehogy már több embernek is tönkre vágják a játékidejét főleg azoknak akiknek mondjuk csak este van idejük játszani.Éjszakai játszás nem egyenlő a függőséggel.Én viszont leginkább éjszaka tudok játszani úgy hogy nem lenne előnyös.

Benyo513 2010.05.27. 21:24:46

@szlavi: Egy az, hogy én nem vagyok annyira hülye, hogy belepazaroljam a pénzem, mert előre gondolkodtam és az jutott az eszembe, hogy mi van HA megunom? És ha mégsem tetszik annyira?

Ahogy az apám szokta mondani a munkatársainak, a fiaim nem cigire hanem nagyobb dolgokra költik a pénzt. Ez ugyanígy igaz az MMOkra is.
süti beállítások módosítása